Innowacyjny kurs adresowany do uczestników Famy wszystkich dziedzin sztuki, mający na celu kształcenie predyspozycji i umiejętności w zakresie kontaktów z mediami.
Motywacją dla przeprowadzenia tej sekcji jest fakt, że początkujący artyści mają problem z dotarciem do mediów konwencjonalnych oraz to, że twórcy, aktywni artystycznie, realizujący autorskie projekty, mają ograniczone możliwości rozwoju swoich zdolności PR-owych, niezbędnych dla satysfakcjonującego udziału w profesjonalnym rynku sztuki.
TEMATYKA ZAJĘĆ
- wystąpienia publiczne – jak opanować tremę podczas wywiadu, jak przygotować się do wywiadu, jak zainteresować odbiorców przekazywaną treścią, jak dostosować wypowiedzieć do medium, w którym udzielamy wywiadu (język telewizji, radia, prasy)
- budowanie newsa – jak napisać news o koncercie, nowej płycie, wydarzeniu, spektaklu, wernisażu, który potem możemy umieścić na swojej stronie www, fanpage’u lub przesłać do mediów
- zdobywanie patronatu medialnego – jak napisać pismo z prośbą o patronat i dobrze wynegocjować warunki patronatu
- jak komunikować się z różnymi mediami – jak zachowywać się kiedy na moje wydarzenie przyjedzie ekipa telewizyjna, reporter radiowy, dziennikarz prasowy, czego mogą potrzebować
- jak zbudować newsletter – jak i po co za darmo zbudować profesjonalny newsletter zespołu, grupy, teatru, artysty.
- jak zrealizować promocyjny materiał video
- wskazanie alternatywnej możliwości wypromowania swojej twórczości (idea D.I.Y. – zrób to sam)
OPIEKA REALIZACYJNA
JÓZEF SZOPIŃSKI – Dziennikarz radiowy, prezenter telewizyjny, konferansjer, lektor, aktor głosowy, producent wydarzeń kulturalnych, od 9 lat pracuje w Polskim Radiu Lublin, pomysłodawca i organizator nagrody dla młodych lubelskich twórców i animatorów kulturalnych Żurawie – Lubelskie Wyróżnienia Kulturalne, producent lubelskiej Gali Kultury.
SEKCJA MEDIALNA DLA ARTYSTÓW