20|08|2013 Galeria Miejsce sztuki44 16:30
Wernisaż wystawy uczestników sekcji sztuk wizualnych (sztuki plastyczne, film, video, fotografia). Wystawa trwa do 23.08.2013.
O, co za widok! Tyle cudnych istot!
Piękna jest ludzkość! O nowy, wspaniały, świat, w którym żyją tacy ludzie!
William Shakespeare „Burza”, Akt V, Scena I
Ekonomia skali powoduje że sztuka masowa nie przemija.
Noël Carroll
Głęboka niechęć do relatywizmu jaką żywił E.H. Gombrich była przeczuciem nadchodzącego „nowego wspaniałego świata”, uwodzącego łatwością formułowania odpowiedzi, jaką daje toporny manicheizm, będący religią współczesnej kultury masowej. Jest to jednak łatwość sprzedaży w supermarkecie, gdzie czerpie się przyjemność nie „z samego dzieła sztuki, lecz języka, który to dzieło sztuki określa, traktującego się (język) jako dzieło sztuki samo w sobie”.
Postępująca hermetyczność współczesnej sztuki, wyrafinowany elitaryzm, pozwalają zadać pytanie o sens jednostkowego przekazu, zakładając ze jest on w dalszym ciągu składowym twórczego procesu. Codzienność to coraz częściej iluzjonistyczne obrazy, symulakry przestrzeni wizualnych, które nie posiadają odniesienia w realnym świecie, hedonistyczne sny Kalibana.
Życzymy Wam Nowego Wspaniałego Świata.
Andrzej Pawełczyk
UCZESTNICY WYSTAWY
FILIP BIAŁCZAK – Urodzony w 1990 roku. Absolwent Wydziału Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, kierunek Grafika, specjalizacja nowe multimedia i fotografia. Dyplom w pracowni profesora Aleksandra Olszewskiego. Wybrane osiągnięcia: wyróżnienie podczas festiwalu fotografii rowerowej BikeShot 2011, nagroda w kategorii sztuki wizualne podczas festiwalu Fama (Świnoujście 2011, udział w projekcie „Foto-Baje”, tytuł laureata festiwalu Fama (Świnoujście 2012, udział w projekcie „Między metafizyką a polityką, czyli nowe przygody Pana Jajo”).
MACIEJ CIEŚLAK – Fotograf, doktor fizyki, finansista. Porusza się w obszarze fotografii artystycznej, uzupełniając ją formami takimi jak reportaż czy dokument. Najczęstszym tematem prac jest człowiek, jego przeżycia i relacje ze światem. Pociąga go inność. Czuje przymus odbywania dalekich podróży. Studiował fizykę na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i Uniwersytecie w Heidelbergu. Posiada tytuł doktora w dziedzinie fizyki jądrowej. Absolwent studiów doktorskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Absolwent Studium Fotografii ZPAF w Warszawie. Autor kilkunastu wystaw indywidualnych i zbiorowych. Nagrodzony w konkursie National Geographic 2010. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików. Mieszka i pracuje w Warszawie. Wybrane wystawy: „Musiałowicz/Cieślak – Odnowa. Od nowa.” – Galeria Gardzinice (Lublin 2013), „Modlitwy z Shachukul” – Galeria Orientacja (Szczecin 2013), Galeria Amitu (Tykocin, 2012), „Bajka Masajska” – Galeria Miejska (Dębica 2012), Galeria Amitu (Tykocin 2011), Galeria Gardzienice (Lublin 2011), Galeria Pauza (Kraków 2011).
ALEKSANDRA DREWICZ – Urodziła się w 1994 roku w Warszawie. Ukończyła szkołę podstawą i gimnazjum w Górze Kalwarii. W latach 2009-2011 zajmowała się animacją kultury w wolontariacie przy Ośrodku Kultury w Górze Kalwarii. Brała udział w pięciu projektach międzynarodowych. W roku 2013 wygrała IV festiwal SOFA w kategorii fotografia oraz zdobyła III miejsce w szkolnym konkursie fotograficznym w kategorii portret. W maju 2013 roku ukończyła XXXVIII LO im. Stanisława Kostki Potockiego w Warszawie.
KATARZYNA FLESZAR
ANNA GRABOWSKA – Urodzona w Kozienicach, rocznik 1988. Ukończyła Liceum Plastyczne im. Józefa Brandta w Radomiu na specjalności Tkanina artystyczna. Uczęszczała na Wydział Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu. Dyplom z Grafiki cyfrowej w pracowni prof. Adama Romaniuka.
GRUPA KAPA – Laureaci Nagrody im. Jana Sawki w kategorii sztuk wizualnych festiwalu Fama 2012. PAWEŁ CZARNECKI – Urodzony w Warszawie w 1986 roku. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Sztuk Pięknych im. W. Gersona w Warszawie (2006). Tytuł magistra sztuki na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu (2012). Swoją działalność artystyczną skupia głównie wokół multimedialnych środków wyrazu: fotografia, wideo, grafika cyfrowa. Ma na swoim koncie osiągnięcia w dziedzinie grafiki cyfrowej oraz video. Bierze udział w licznych festiwalach filmowych. Wybrane osiągnięcia: III nagroda w konkursie grafiki miesiąca Galerii Test 2011, wyróżnienie na Przeglądzie Krótkich Form Filmowych 4’64″ w Białymstoku dla filmu „Pomiędzy”, Grand Prix, III nagroda oraz wyróżnienie w konkursie fotograficznym „Moja stolica w moim obiektywie”, II nagroda w konkursie rysunkowym na plenerach studentów architektury Chełmno 2009, główna nagroda „Złota Framuga” na V Festiwalu Filmowym Drzwi w Gliwicach 2012 za film „Dziewczynka z zapałkami”. KAMILA SUJKA – Urodzona w roku 1987 w Człuchowie. Absolwentka Wydziału Sztuki na Uniwersytecie Technologiczno-Humanstyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu. Dyplom magistra sztuki uzyskała w 2012 roku z Grafiki cyfrowej w Katedrze Projektowania i Grafiki. Bierze udział w festiwalach filmowych oraz prezentuje swoje prace na wystawach. Zajmuje się fotografią, animacją oraz ilustracją. Obecnie projektuje ubrania dla dzieci. Wybrane osiągnięcia: nagroda specjalna na Festiwalu Zwierciadła w Ostrołęce 2012, I Nagroda w IV konkursie filmu amatorskiego w Pionkach 2012, III miejsce za film w Przeglądzie Krótkich Form Filmowych 4’65 – Białystok 2012, udział w wystawie pokonkursowej „XX Radomskie Małe Formaty” 2008, udział w 8. Biennale Grafiki Studenckiej 2013 i 2. Biennale Sztuki w Piotrkowie Trybunalskim 2013.
MATEUSZ KLUCZNY – Uczeń II klasy liceum Zespołu Szkół Plastycznych im. J. Malczewskiego w Częstochowie, profil Grafika Użytkowa. Interesuje go głównie grafika warsztatowa oraz rysunek. Wybrane osiągnięcia: 2013: stypendium artystyczne Prezydenta Częstochowy w dziedzinie sztuk plastycznych, wyróżnienie w międzynarodowym konkursie plastycznym „Labirynt wyobraźni” (Dąbrowa Górnicza), udział w wystawach konkursowych „Portret rodzinny” (Lublin) oraz „Wariacje na temat Tadeusza Kantora” (Częstochowa); 2012: wyróżnienie w kategorii sztuki wizualne podczas festiwalu Fama 2012 (Świnoujście), udział w projekcie „8 bram Jerozolimy”, wyróżnienie w ogólnopolskim przeglądzie małych form filmowych „Digitalia” (Supraśl).
AGATA KUS – Mieszka i pracuje w Krakowie. Absolwentka Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom w 2012 roku w pracowni prof. Leszka Misiaka). Doktorantka ASP w Krakowie. Zajmuje się malarstwem, tkaniną, rysunkiem, kolażem, tworzeniem obiektów przestrzennych i video. Działa również w grupie Kuku Kuku. W MALARSTWIE Agaty Kus odnajdujemy dużo cierpienia związanego z kobiecością. Wchodzenie w dojrzałość, inicjacja, macierzyństwo zostawiają ślady w postaci ran i krwi, ale rany te stają się też źródłem, z którego wysypują się skarby i drogie kamienie. Żeńskość i związana z nią biologia przywodzą na myśl zwierzęcy instynkt, siłę napędową prokreacji, odwieczny nakaz, któremu ulegają wszyscy przedstawiciele żywego świata. Artystka zestawia wyobrażenie kobiety czy dziewczynki z wizerunkiem przedstawicielek świata zwierzęcego: kotki, suki, lisicy, sarny. Wywołuje tym samym niezwykłe napięcie, które towarzyszy nam zarówno podczas oglądania jej obrazów, jak i wideo (hipnotyzujący film „MATKA” prezentowany na wystawie „Pierścienie Saturna” w dawnym Pałacu Ballestremów podczas WRO 15th Media Art Biennale, Festiwalu Sztuki Efemerycznej Konteksty i Lucania Film Festiwal we Włoszech). Dojrzewanie i wchodzenie w dorosłość to okres kilku, czasem kilkunastu lat podczas którego dziewczynka przeobraża się w kobietę. Proces ten wiąże się nie tylko z radością i dumą, ale też lękiem, obawą, niepokojem. To czas pierwszych miłości, złamanych serc, fascynacji nowymi możliwościami, nowymi rolami. Artystka wyraża wszystkie te uczucia w bardzo interesującej formie, gdzie mroczność miesza się z pięknem. Nieobca jest też jej spora doza poczucia humoru, którym przełamuje przejmujące nieraz komunikaty. Jednym z symboli macierzyństwa jest „Wilczyca kapitolińska”, przyjmująca postać zarówno czułej, karmiącej matki, jak i potwora zjadającego swoje młode. Także suka, jako figura negatywna, określenie chętnie stosowane przez mężczyzn dla wyrażenia swojej dezaprobaty wobec kobiety czy pewnych jej zachowań, u artystki przyjmuje formę dosłowną, w szokujących nieraz zestawieniach. Wybrane osiągnięcia: Laureatka Stypendium MKiDN, Laureatka Stypendium twórczego im. Jana Matejki w dyscyplinie sztuki piękne, Laureatka Stypendium Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso, Wyróżnienie honorowe za osiągnięcia artystyczne na festiwalu FAMA (Świnoujście), Wyróżnienie w konkursie „Na dzieło” (ASP Kraków), Finał konkursu „Artystyczna Podróż Hestii” (Sopot), Finał konkursu stypendialnego Fundacji Vordemberge – Gildewart (MOCAK Kraków), Finał konkursu rekrutacyjnego i udział w Międzynarodowych Targach rysunku FID (Cite Internationale des Arts, Paryż), Wyróżnienie w I Edycji Ogólnopolskich Konfrontacji Uczelni Artystycznych (Radom), Nagroda Prezydenta Radomia za osiągnięcia artystyczne w wystawie „Rytmy i rytuały”. Wystawy indywidualne: „Es War Einmal Eine Bose Wolfin” (Galerie Sandhofer, Innsbruck, Austria, 2012), „Ukryte” (Centrum Sztuki Współczesnej Solvay, Kraków, 2010), „Agata Kus. Malarstwo” (Galeria Piwnica Pod Cieniami, Krosno, 2009). Wybrane wystawy zborowe: 2013: „Pierścienie Saturna” (Pałac Bellestremów, 15th Media Art Biennale Pioneering Values, Wrocław), „Ddessin” (Atelier Richelieu, Paris); 2012: „5th International Drawing Competition Wrocław 2012” (Wrocław Museum of Architecture), „Tkanina Wraca” (Central Museum of Textiles, Łódź), „Najlepsze Dyplomy 2012” (Pałac Sztuki, Kraków), „Die Mannschaft. 11 Kunstler ans Krakau in wechselnden Positionen” (Krakauer Haus, Nurnberg); 2011: „Liquid woman” (grupa Kuku Kuku, Cellar Gallery, Kraków), „Nagroda Fundacji Vordemberge – Gildewart” (MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej, Kraków), „FID 2011 – International Drawing Fair” (Cite Internationale des Arts, Paryż), „Rytmy i rytuały” (Muzeum Sztuki Współczesnej, Radom).
SARA LESZCZYŃSKA
ADAM KRZYSZTOF MELICH – Urodził się w 1986 roku w Iłży. Studiował na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej na wydziale Filozofii i Socjologii, gdzie w 2008 roku uzyskał stopień licencjata z Filozofii. Następnie ukończył studia I i II stopnia na Uniwersytecie Technologiczno-Humanistycznym im Kazimierza Pułaskiego w Radomiu na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych, specjalność: Multimedia i grafika cyfrowa. Stopień magistra otrzymał z wyróżnieniem Katedry Mediów Cyfrowych i Fotografii. Laureat III nagrody na I Międzynarodowym Triennale Mediów Cyfrowych Radom 2010. Uczestnik wystawy pokonkursowej Cyberfoto 2011. Laureat III nagrody w III edycji konkursu fotograficznego „Skarby Radomia”, oraz wyróżnienie w V edycji tego konkursu. Twórczość oscyluje wokół grafiki 3D – począwszy od wizualizacji, animacji, aż po game art.
ELŻBIETA MERTA – Urodzona w 1987 roku w Sosnowcu. Od 2007 absolwentka Liceum Plastycznego w Dąbrowie Górniczej. W 2012 roku obroniła dyplom z Grafiki Projektowej w Pracowni Projektowania Książki pod kierunkiem prof. Doroty Ogonowskiej, ASP Kraków. Oprócz tego uczęszczała do pracowni filmu animowanego – prof. Jerzy Kucia, oraz malarstwa – prof. Dariusz Vasina. Obecnie zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką i ilustracją. Wybrane osiągnięcia: 2011: „Miłosz – portret złożony” – wystawa książki artystycznej związanej z Rokiem Miłosza w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie, Wystawa z okazji otwarcia Galerii Onamato, „Lektura obowiązkowa” – wystawa 9. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Książki (Galeria BWA SOKÓŁ); 2012: „Szablonowo” – wystawa indywidualna w Centrum Sztuki Współczesnej Solvay, „Księgi, książki, książeczki” – pokaz prac studentów Pracowni Projektowania Książki w Gmachu Głównym Muzeum Narodowego w Krakowie; 2013: „Variografia” – wystawa najlepszych dyplomów studentów Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie z lat 2010-2013. Seria kolaży pod tytułem „ATLAS” jest zestawieniem anatomicznych rysunków z fantastycznymi obrazami, które na zasadzie kontrastu pokazują zależność między cielesnością ukazaną w sposób szablonowy, sztywny a duchowością ulotną, nie skonkretyzowaną. Zadaję sobie pytanie jak kształtuję się indywidualność, kiedy nasze zachowanie i wygląd opiera się na tych samych wzorcach. I czy w takim razie idealne wpasowanie się we wzorzec, osiągnięcie ideału jest równoznaczne z wyparciem unikalności. Dlatego też w pracy nawiązuje do atlasu anatomicznego gdzie obraz ludzkiego ciała przedstawiany jest bardziej jak maszyna, według szablonu. Obnaża tajemnicę jego działania i budowy ale jednocześnie jest odarty z cech indywidualnych, a postacie ludzkie podobne są do siebie niczym klony. Tworząc tę serię artystka stara się zrównoważyć takie przedstawienie człowieka i podkreślić mniej uchwytną stronę ludzką: marzenia, fantazje, myśli.
JUSTYNA MUCHA – Studentka III roku Wzornictwa na ZUT w Szczecinie. Interesuje się szeroko pojętym designem oraz malarstwem, które jest jej pasją. Brała udział w zbiorowych wystawach prac studentów, m.in. W wystawie prototypów 3D z wykorzystaniem programu Solid Works oraz w plenerach artystycznych.
IZABELA NOWAK
PROJEKT MIEJSCOWNIK (KAROLINA BALMAS, KACPER PĘCZUŁA) – Absolwenci i studenci szkół artystycznych. Pasjonuje ich film, reportaż i animacja. Mają duże doświadczenie w dokumentacji różnorakich wydarzeń artystycznych, tworzeniu teledysków oraz filmów animowanych. Na swoim koncie posiadają realizację teledysku do utworu Juniora Stressa „Wojny za miedzą”, gdzie w nagraniach z artystą wystąpiły dzieci z ośrodka dla uchodźców z Czeczeni w Lublinie i Łukowie. Byli współtwórcami owego przedsięwzięcia.
TOMASZ PRYMON – Urodził się w 1986 roku w Jarosławiu, gdzie ukończył Liceum Plastyczne. Pochodzi z Przeworska, aktualnie mieszka i pracuje w Krakowie. Jest absolwentem ASP w Krakowie, dyplom obronił w 2011 roku w pracowni prof. Zbigniewa Bajka. Jego prace znajdują się w kolekcjach: MCSW „Elektrownia” w Radomiu, kolekcja Bożeny Kowalskiej, zbiory dr Marka Marii Pieńkowskiego. Wystawy indywidualne: „Wewnątrz świateł i cieni” (Galeria Art Agenda Nova, Kraków 2012), „Bezkres” (CSW Solvay, Kraków 2011), „Cisza” (Galeria ASP w PWST, Kraków 2011). Wybrane wystawy zbiorowe: 2012: „Wokoło” – wystawa inspirowana fenomenem Jacka Kaczmarskiego (Niepołomice), Wystawa 10 Międzynarodowych Warsztatów Artystycznych Pieńków (Galeria ASP, Gdańsk); 2011-2012: wystawy w Plenerów dla Artystów Posługujących się Językiem Geometrii (kurator: Bożena Kowalska, Warszawa, Radom); 2011: „Sztuka a poznanie” (Radziejowice), „Pomiędzy” – wystaw w ramach projektu „Wymiary Echa” (Galeria Art Agenda Nova, Kraków), wystawa w ramach festiwalu sztuk „Miasto Gwiazd” (Żyrardów); 2010: wystawa V Międzynarodowego Biennale Pasteli (Nowy Sącz) oraz wystawy pokonkursowe w Polsce i za granicą, „Polska” – I Pracownia Interdyscyplinarna (Wojewódzka Biblioteka Publiczna, Kraków); 2009-2010: wystawy projektu „Wymiary Wolności” (Galeria Wydziału Sztuki Uniwersytetu Ostrawskiego – Ostrawa, CSW „Elektrownia” – Radom, Galeria Malarstwa ASP – Kraków, Zamek w Łęczycy); 2009: projekt „Wymiary Wolności” (więzienie w Łęczycy). PROJEKT „ILUMINACJE” – Projekt mieszczący się w estetyce abstrakcji, który składa się z instalacji świetlnych oraz obrazów olejnych. Instalacje są punktami światła wypełniającymi przestrzeń, w której się znajdują na wielu poziomach, tworząc tym samym efektowną głębię. Jakość estetyczną podnosi również zmieniająca się gęstość i natężenie plam. Do budowy tych złożonych instalacji, które bardziej można określić mianem zjawiska niż dziełem człowieka, artysta wykorzystuje działanie fluorescencyjnej farby w stosunku do światła UV. W bezpośrednim kontakcie właściwie niemożliwe jest określenie nośnika świecącej farby. Złudzenie zawieszenia świateł w powietrzu jest tak duże, że wywołuje zaciekawienie, zachwyt u odbiorców. Instalacje, stworzone z materiałów, które w swoim charakterze przypominać mogłyby krzykliwe obiekty przestrzeni miejskiej (neony, farby fluorescencyjne, światło UV, diody LED, lasery), w rzeczywistości działają zupełnie odwrotnie. Zamiast pobudzać, niosą wyciszenie i wprowadzają w kontemplację.
WERONIKA RAFA – Urodziła się w 1989 roku w Gdańsku. W 2009 uzyskała Certyfikat Projektowania Graficznego w Online Sessions College for Professional Design w NY oraz rozpoczęła studia na wydziale Nauk Społecznych w Gdańsku. Z czasem zaczęła rozwijać swoje artystyczne zainteresowania, aplikując na grafikę na Akademii Sztuk Pięknych. W 2012 roku odbyła staż w agencji eventowej i po raz pierwszy miała okazję zetknąć się z pracą w korporacji. Czas spędzony w agencji pozwolił jej na wykonywanie projektów dla marek takich jak Desperados, Grupa Lotos, Energa oraz Polska Filharmonia Bałtycka. Po tych doświadczeniach, a następnie po pierwszym roku grafiki jej projekty zaczęły przynosić pewne zyski i pod koniec 2012 roku zdecydowała się na rezygnację z psychologii, będąc na 4 roku tych studiów. Wśród wielu wspierających i kilku potępiających osób dokonała tego kroku i w całości poświęciła się projektowaniu. Zajmuje się różnymi działaniami artystycznymi, jednak jej ulubione dziedziny grafiki to projektowanie edytorskie oraz ilustracja. Dobrze odnajduje się także w grafice warsztatowej, zwłaszcza litografii oraz rysunku. Jej prace były wystawiane w wielu miastach Polski. Wybrane osiągnięcia: 2012: udział w wystawach „Ex Libris Kościuszkowski” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu oraz „When Words Don’t Work” w Glasgow, udział w 2. i 3. Aukcji Młodej Sztuki organizowanej przez DNA Gallery we Wrocławiu, wygrana w konkursie „Girl Power” organizowanym przez Konferencję Kobieta w Kulturze; 2013: udział w wystawie „Skłonności do Ostrości” organizowanej w Gdańskim ASP, wygrana w konkursie „Between the Lines” organizowanym z okazji Typography Day, wystawa „Ladacznicy” w Muzeum Książki Artystycznej Book Art Museum oraz Znikającym Klubie w Gdańsku. PROJEKT „LADACZNICA” – To dziecko designu i psychologii. Powstała jako zadanie semestralne w Pracowni Liternictwa i Typografii w Gdańskiej ASP, po czym rozwinęła się jako seria wystaw oraz projekt książki. Projekt dotyczy zagadnień psychologii rodzajowej, znaczenia kobiecości oraz wpływu stereotypów płciowych w społeczeństwie. Inspiracją dla dzieła była m.in. Teoria Ambiwalentnego Seksizmu. Tytuł odnosi się do etykietki kobiety, która wykazuje cechy niestereotypowe dla swojej płci – jest ambitna, sprawcza i posiada chęć rywalizacji. Takie osoby często podlegają Efektowi Odwetu, a więc mogą być odbierane negatywnie. Jeżeli chodzi o design, „Ladacznica” jest pełna dwuznaczności i skrajności. Minimalistyczny layout oraz 2 dominujące kolory (czerń i biel) podkreślają dualizm i ograniczenia myślenia stereotypowego. Odbiór wielu stron zależy od czytającego i tego, co on/ona chcą tam zobaczyć. Kontrast znaczeniowy podkreślony jest w layoucie stron, kompozycji tekstu oraz manipulacji na poszczególnych słowach.
MACIEJ RUDZIN – Student Intermediów na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Zajmuje się muzyką, animacją 3D, filmem. Laureat nagrody dla Najlepszego Artysty Polskiego w ramach Mediations Biennale 2012, laureat Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku. Wybrane wystawy: Pawilon 0 (Wenecja 2013), Mediations Biennale (Poznań 2012), festiwal NorthEastSouthWest (Poznań 2012), Hotel Insomnia (Poznań 2013), ARTenalia (Poznań 2012), AK 30 (Poznań 2012 i 2013), Akcja_27 (Lublin 2012), Opcje Poznania (Kraków 2013). Po raz piąty na Famie.
MILENA ZABORSKA – Urodzona w 1990 roku w Radomiu. Absolwentka Wydziału Sztuki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. K. Pułaskiego w Radomiu, uzyskała tytuł licencjata w zakresie fotografii (2013). Wybrane osiągnięcia: 2010: Prezentacja rysunków podczas dni otwartych Liceum Katolickiego im. św. Filipa Neri w Radomiu; 2011: Udział w festiwalu filmowym Kameralne Lato; 2012: Udział w projekcie „Między metafizyką a polityką, czyli nowe przygody Pana Jajo” podczas festiwalu Fama 2012 (Świnoujście); 2013: Wystawa indywidualna rysunków na Wydziale Sztuki UTH w Radomiu, III miejsce w kategorii sztuki wizualne podczas eliminacji do festiwalu Fama 2013 w Radomiu.
OSKAR ŻYTKOWSKI – Rocznik 1985. Studia na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Technologiczno- Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu. Dyplom z Grafiki cyfrowej w pracowni prof. Adama Romaniuka.